Kawan-Kawan ^^

Tuesday, August 24, 2010

dakwah.saudara baru.majlis iftar perdana

Salam alaik..

alhamdulillah,..
bru nak update again..
last saturday, i went to an event..
SANGAT2 BEST + TERASA + GEMPAK..

majlis iftar perdana..
ok 1stly my classmate bgtau..
"zai, kau nak makan free x??.."
"NAK!!!"..haha..
ok dia mcam ni sebenarnye..
each table around rm1000, per person rm 100..
tp kau xyah bayar ape2 pon..
nak??...
pergh!!.mmg la NAK..

haha..
ok niat dah lari dah tuh..
ape la aku niyh..
hehe..
ok...
smpai2 je..bru la kitorang tau ni majlis agama..

owh ye ke..( ceyt cover)..
hehe..pdahal kecewa uh memula!!!..astafirullah..

ok la..
pas2, aku try betulkan balik niat..
cakap aku nak follow betul2 majlis nie..

ok..
after solat asar, n ketibaan saudara2 baru..(mualaf)..
(jgn gune gelaran ni next)..
kitorang dengar forum...

from 3 LIONS n 1 TIGER...
first one is pengrusi majlis.
PROFESOR DR ROSLAN..dia ni pengerusi surau dkat2 taman kitorang..
next is...Tuan Haji Ann Wann Seng..setiausaha kehormat Pusat Malaysian Chinese Muslim Asociation..
ok dia ni Buddist r dulu klu aku x silap..skarang dah lme dah peluk Islam.
mmg xlayak lg nak gelar saudara baru..ilmu dia..masyaAllah!!!..gmpak gile..dah hasilkan 30 buah buku!!!..
ari2 aku g kdai buku bru aku prasan buku2 dia..slama ni aku just pdang2 mcam tu je..sbb x kenal siapa..Ann Wan Seng...!!
then is Tuan Haji Kamaruddin Abdullah..President of Islamic Propogation Society International..
(PSI)..masyaAllah..cara dia ckap..meremang bulu roma kau dengar!!!...mmg makan dalam pon banyak...
dia dah banyak mmbntu dlam pengislaman orang2 India n overseas..bnyak gila..
kita yang Islam baka ni ape la kita buat~...
dia ni punye usaha dia crita mse after msuk islam from Hindu..
pergh..ksian..tp berkat kegigihan dia..masyaAllah!!!!..
lastly is, Tuan Haji Nicholas Sylvester..pengerusi hidayah centre..yg dah ada bnyak gila cawangan
kat malaysia ni...bayangkan..berapa bnyak pahala dia mengislamkan orang..pergh!!..
dia ni dulu Kristian..kadazan r..

tp dalam bnyak2 ape yg diorang ckap..
aku tertarik ngan 1 quotes from Tuan Haji Kamaruddin..
dia kata...
"apa nanti yang akan kamu jawab, bila seorang non-Muslim,
bangkit di padang masyar, berkata kepada Allah S.W.T..
YA ALLAH..aku hidup dalam kalangan orang Islam..aku hidup dalam negara Islam..
tetapi, tiada seorang pon yang pernah mengajak aku masuk Islam!!~~..adakah aku bersalah YA ALLAH??..."

MASE TU KITA NAK JAWAB APE??...MASYAALLAH!!..
pergh..mmg terdiam aku dngar..
mmg skarang ni aku xde courage nak pergi cakap kpd non-muslim..
dakwah dia...
But, cara yg Haji Kamaruddin ckap..use simple words..
as long as kau ajak..
mne tahu...dengan simple words kamu macam..
"marilah masuk Islam" dia mmg benar2 masuk Islam..
masyaAllah...
TAPI, MAMPUKAH KITA??...aku??..hurm...

belum lagi rasanya..
after forum, kitorang berbuka kurma, kueh 2, n air kosong..
after maghrib..dinner time!..
alhamdulillah..
sedap :)
ada persembahan nasyid n sumbangan kpd saudara2 baru (mualaf)..
cina,india r yang aku nmpak..

after that solat isya' n terawikh..
after terawikh, ada tazkirah khas drp Dr. Danial Zainal Abidin..
dia ni ahli panel Al-Kuliyyah n Tanyalah Ustaz di TV9...
dia crita pasal ramadhan, puase,..
n ibadah2 simple..
n hukum2 yg mnjadi kekeliruan..
Ustaz ni care dia lawak n sngat sempoi!!..
aku suke dia..

b4 kitorang balik, smpat borak2 sket ngan dia..
n mse dalam perjalanan,
pak cik yang bawak kitorang ckap,
if x mampu untuk berdakwah mcam Haji Kamaruddin ckap,
kita boleh berdakwah dngan..
MENUNJUKKAN AKHLAK YANG BAIK...
n kita niatkan n doa supaya orang tu dpat hidayah peluk islam..

ISLAM KAN MUDAH :D

alhamdulillah..
banyak ilmu berguna walaupon balik2 terus tido n x study...
huhuhu...

No comments: