Kawan-Kawan ^^

Sunday, April 17, 2011

Responsibility!

assalammualaikum wbt..

alahamdulillah..kembali menulis.. =)
recently blog aku ade few probs..so, susah nak update and attach few pics..
xpelah..ade hikmah tu..
later after pre-med ni habis aku boleh more serius towards this blog..
*mcam ape je ayat aku ni =p

n kursus kesempurnaan solat pon brjalan ngan lancar..
alhamdulillah =)

btw aku nak cakap pasal responsibility..
sebab??...

tahukah kamu wahai rakan-rakanku..
salah satu petanda hari qiamat bakal menjelma..
amanah tak disampaikan oleh orang yang diberi tanggungjawab..!!!
and ni adalah salah satu je..
n biar aku tulis pedas2 sikit biar leaders and diri aku sendiri ni terasa..

ok..
kalau dah ada tanggungjawab tu..jangan la buat macam endah tak endah je..
buat la elok2..
ingat..every your actions and words are being observed by ur followers..
orang tgok the way kau lead..
kalau setakat pandai cakap je...semua orang pun reti..
(cuma ade isi xde je la kot) =p

ni lagi satu..bila dapat info tu..pandai2 la distribute to others..
jangan la nak simpan sorang2..
kalau kau nak macam tu...
tak payah dah jadi leader tu..
mana sifat amanah, tabligh tu..???...
and by the end kau tambah dosa kat orang2 yg jadi mangsa kau..
nak mengumpat kau...
sebab apa consider mengumpat??...
sebab kalau kau dengar mesti kau marah...

aku tau and sedar tulis kat blog pun kira mengumpat..
tapi untuk teguran bersama tak salah pun..
and ni pun aku tujukan kat diri aku sendiri sebab aku bakal jadi ayah one day..
*xsabar nak ada anak2..hahaha..gatal..

ok2..serius ni..
betullah..semua orang adalah pemimpin..
paling kurang pun kat diri sendiri..

and lagi satu..
please bagi info yang betul..
kalau tak tahu cakap je tak tahu..kan senang...

n jangan lah amik responsibility sebab nak kejar glamour..
sebab nak orang kenal kau..
sebab nak amik duit orang ke..

jalankan lah amanah kerana Allah..
ingat tujuan dan kita dihidupkan kat dunia ni...

setakat nak berfoya-foya..
nak rasa kemanisan dunia ni..
takpayah la..apalah sngat nak compare ngan nun-di Sana..
sebab pernah dulu aku terleka..and cukuplah untuk 1 sem only..
nauzubillah!!..

"Tidak Aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadat kepada-Ku (Allah)"
Adz Dzaariat :56

mood = happy sebab aku orang tolong nak betulkan bacaan surah Sajadah =)
kene tgur and sngat takut..huhu..sorry bro..aku lembab sikit...

3 comments:

syazwanizrashid said...

4 ciri orang munafik dan jika ada salah satu daripadanya sudah dikira munafik :

1-apabila berkata dia berdusta
2-apabila berjanji dia mungkiri
3-apabila diberi amanah dia khianati
4-apabila bertelagah dia melampaui batas.

dan tempat bagi orang munafik itu adalah neraka yang paling bawah sekali (lebih bawah daripada orang kafir)

yang paling jauh-masa lampau
yang paling dekat-mati
yang paling tajam-lidah
yang paling ringan-solat
yang paling berat-amanah

:)

FatinHusnaKamaruddin said...

gonna be a muslim doctor with full of knowledge about islam

pray that i'm gonna be a muslimah doctor too :)

Muhammad Zaiasraf bin Zainurin said...

wani : tu lah..ari2 aku ade gak post bout munafik ni..kalau kau prsan..cuak gak la tgok..
yup...
tulah..bukan senang nak pikul semua tuh..better watch out before u take responsibilities..

fatin : insyaAllah..aminn..
u too :) insyaAllah